Clowner

De två första VFU-dagarna har gått riktigt bra, men det är långa dagar. Idag gick jag upp strax efter 05.00, och var hemma igen 18.45 pga att det var personalmöte/kurs.
Imorse var vi på en liten teaterföreställning. Den handlade om Clownen Daff-Daff som drömde om att uppträda för publik och cykla på lina. Jag fick stå ut med att han krafsade runt i mitt hår för att trolla fram en stor gul näsduk. Mycket uppskattat av barnen! Inte lika uppskattat av mig. Clowner är lite läskiga. Skådespelaren var jätteduktig, men fortfarande, han var en clown...

Imorgon är jag inte helt säker på vad som väntar, mer än att jag slutar samtidigt som eleverna vid 14. Så förhoppningsvis är jag hemma strax innan 16. Det har ommit mängder med snö, och jag får se hur det fungerar med bussar imorgon. Annars så planerar och funderar jag för fullt över de två större arbetsområden/teman jag ska ansvara för: Bondgården i åk 2, och Stenåldern i åk 3. Sedan, om jag orkar och hinner, ska jag ev arbeta lite med dikter och engelska också.

Till helgen ska jag försöka förbereda några tidsinställda inlägg, så att det inte blir lika tomt här på bloggen under veckorna. Hade tänkt försöka mobilblogga under dagtid, men får det inte att fungera.  Men som sagt, ska försöka med tidsinställda inlägg istället!

Fredagar kommer jag att sluta tidigt, vid 12, och då vara hemma runt 14. Det känns faktiskt riktigt skönt! Och tisdag nästa vecka har jag arbetsdag hemma. Då blir det lektionsplaneringar för hela slanten! 
Men nu ska jag göra mig iordning och lägga mig om en halvtimme. 8 timmars sömn är välbehövligt när det blir så långa dagar!  

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0