Dag 1 - Presentera mig själv

Den 7 mars 1987 föddes jag på BB i Lidköping. Mina föräldrar hade först funderat på namnet Karin, men när jag väl var ute så insåg de att jag inte var någon Karin. Jag var en Lisa!

Andra människor brukar uppfatta mig som väldigt lugn och tålmodig, vilket jag också oftast är, men inte alltid. Jag kan vara väldigt envis, stressad, och väldigt uppe i varv när jag sätter press på mig själv. Jag är nyfiken, äventyrslysten och en riktig idéspruta! Tycker lika mycket om långa promenader i skogen, som att sitta inne vid köksbordet och pyssla. Jag älskar att resa och möta nya kulturer, men kan lika gära sitta med näsan i en bra bok.

Mina två största intressen är djur och matlagning, fast inte i kombination J. En envis Lisa vägrade tidigt att äta kött, och hölls sig oftast till grönsaker, sås och potatis. Vid 11 års ålder fick min mor nog, och lät mig officiellt bli vegetarian. Jag har aldrig klarat av smaken på kött, och undviker det än idag. Fisk och skaldjur äter jag däremot, men inte särskilt ofta då livet som student inte tillåter det:)
Jag är uppvuxen med och bland djur, red tidigt och har släpat hem diverse hamstrar och daggmaskar till mina föräldrars förtjusning. Eller om det var förskräckelse? Min första egna hund fick jag när jag var 16 år. Min Emil, som var den första av mina pojkar. Vi har haft mycket roligt tillsammans, och jag saknar honom dagligen. Han lever fortfarande, i allra högsta grad, men befinner sig drygt 30 mil bort hos mina föräldrar, eftersom han är och förblir en på landet-hund.

Min andra pojke Peter (som är av den mänskliga sorten) träffade jag första gången hos en gemensam vän 2004, fast det tog oss ganska lång tid att inse att vi nog skulle bli ihop. När vi väl gjorde det, kunde det inte ha känts mer rätt! Vi fortsatte hålla ihop, jag åkte till Skottland under tre månader medan han for till Uppsala. När jag kom hem så var det självklart att flytta ihop i Uppsala. Vi hade tur och fick efter bara två månader tag på en helt okej studentlägenhet med 3 rum och barkök. Tre år senare har vi förvandlat lägenheten till vårt hem, och vi trivs kanonbra!
Den 13 juni 2009, efter 4 år tillsammans, samlade vi våra nära och kära och gifte oss! Ett gemensamt beslut som ingen av oss ångrat, och som vi gärna gör om någon gång, för det var så jäkla roligt! (Ursäkta språket)

 

Det var bara en sak som fattades för mig i storstadslivet, och ju mer tiden gick, desto mer fattades det. Så i våras bestämde vi oss, vi åkte och tittade på en valp! En liten, lurvig fluffboll med små pepparkornsögon och en liten varm nos. Några dagar senare hämtade jag hem min tredje pojke, som fick heta Hamlet. Det var Peters första egna hund, och han var om möjligt lyckligare än vad jag var.

Så nu bor jag, alldeles förträffligt glad och nöjd med två av mina tre pojkar här i Uppsala. Vi lär bli kvar i 1 ½ år till, sedan bär det av mot nya äventyr!


 


Alla mina tre pojkar i somras! ♥


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0