Dag 3 - Mina föräldrar

Jag tänker inte skriva så mycket om mina föräldrar, eftersom det här är min blogg och inte deras.
Men lite tänker jag skriva:)

Min pappa jobbar som lärare, fast det är faktiskt inte pga honom som jag själv valt samma yrke. Vi delar ett gemensamt intresse - teater. Han spelar teater i en farsgrupp nuförtiden, men det var faktiskt jag som lurade in honom i teatervärlden från början. Vi spelade tillsammans i ett par historiska teateruppsättningar mellan 2000-2005. Det är väldigt roligt att ha ett såpass stort gemensamt intresse!

Min mamma jobbar som barnmorska. Ett riktigt häftigt yrke som jag fascineras av, men som jag aldrig skulle komma på tanken att bli själv. Däremot kan det vara ganska bra att vara släkt med någon som kan sjukvården särskilt som jag själv har haft en del trassel med sjukdomar! Det är till mamma jag ringer när det är något särskilt, om jag behöver fråga nåogt eller bara prata rent allmänt. Mamma tycker väldigt mycket om blommor och växter, och kan en hel del om dem. Jag tycker också att det är väldigt roligt, men jag har ingen koll på växtnamn eller skötselråd.

Det var allt ni får veta om mina föräldrar, eftersom jag varken vill eller har rätt att skriva mer utan deras tillåtelse :)


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0