Dag 6 - Min dag

Egentligen skulle jag nu beskrivit hur min dag på VFU:n sett ut, men eftersom jag var hemma idag (och kommer vara hemma imorgon med) så blir det inte så.

Men så här såg min dag ut:

Jag vaknade en bra stund innan klockan skulle ringa vid 5, och kände att jag inte skulle orka iväg till Sala idag heller. Yrsel, illamående och svaghetskänslor satte stopp. Ställde om klockan så jag skulle hinna ringa min handledare vid 7. När jag gjort detta däckade jag, med Hamlet bredvid ända till 10.30. Så länge har jag inte sovit på månader, så det var väl helt klart behövligt!

Gick upp och åt frukost som min käre make gjorde åt mig, stekta ägg och Finn Crisp med Västkustost. Sedan gick vi ut till parkeringen för att leka med Hamlet. Det var ltie svårt, för bollen blev kall och det fastnade snö runt, så han vill inte bära den i munnen, utan spottade ut och dribblade den istället. Men jaga den var roligt!
Tyvärr så var det väldigt kallt, och extremt blåsigt, så vi var bara ute ca 20 min. Det fick bli innelek istället.

Kvällen bjöd på final i Masterchef Australia, vi gjorde paj och åt framför teven. Jag följde med pojkarna ut på kvartersrundan för att få lite mer syre, men usch vad det blåser!

Sedan kikade vi på Bones, och nu ska vi diska undan innan det blir sängdags. Jo, just det! Jag tog fram adventsstjärnan vi har i sovrummet för att kolla så den fungerar. Det gjorde den, och jag längtar tills i helgen när vi kan ha den tänd också. Riktig mysstämning! Vaktmästarna har dessutom satt upp den stora granen utanför sovrumsfönstret nu. HAr dock lite svårt att förstå att det faktiskt är 1:a Advent på söndag!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0