Det där med tid att vara sjuk...

Är något som jag definitivt inte har just nu! Trodde det hade lugnat sig för den här gången, så jag hade tänkt åka iväg till Sala idag. Tji fick jag, blev medicinering tiiidigt imorse och en dag till hemma. Men imorgon SKA jag iväg, även om jag får vandra runt som en zombieliknande höna.

Har kommit igång ordentligt med planeringen för stenåldern, och jag är så taggad! Behöver bara diskutera med min handledare för åk 3 om det är rätt nivå, och vad hon tror om planeringen tidsmässigt, så kan jag sätta igång sen. Tycker det ska bli jätteroligt och spännande att se vad vi kan åstadkomma, eleverna och jag. Problemet är att jag behöver starta upp arbetet snarast, så vi kan ha så mycket tid som möjligt. Tror det kommer ta fram till jul ungefär, och då vill jag sätta igång. Kan ju inte direkt hålla lektioner hemifrån sängen...  

På onsdag ska jag dessutom fortsätta med religionen i åk 2, jag ska berätta om hur Moses fick sitt talfel (han stammade) och när han slog ihjäl en egyptisk uppsyningsman. Sedan ska eleverna delas in i två grupper och få spela upp scenerna för varandra. Ska bli riktigt kul att se vad de hittar på!

Villvillvill sätta igång! Dumma njure! 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0