Första lektionen och otursdag

Igår höll jag min första riktiga lektion, religion med åk 2. Det gick jättebra, och eleverna tyckte det var roligt! Vi arbetade med Moses, jag berättade fritt om hans födelse och räddning, sedan fick de skriva och rita. Min handledare tyckte jag skulle vara riktigt nöjd med lektionen!
När jag kom hem var Henrik här och spelade Halo med Peter. Vi tittade på film och åt kebab/falafel. Tyvärr var mina falafel de sämsta jag ätit, men stripsen var iaf goda. Jag tillbringade slutet av kvällen med att göra ett arbetsblad med extrauppgifter till de snabbare eleverna.

MEN... Under natten vaknade jag av att njuren gav sig till känna, och tiiidigt imorse fick jag ta medicin. Så det blev inget Sala idag. Ingen lektion heller, vi skulle ha fortsatt en kort stund så de fick rita klart sina bilder inför nästa lektion. Istället har jag tillbringat större delen av dagen i sängen, nu har jag förflyttat mig till soffan och datorn. Känns lagom roligt, men tur i oturen att jag hann hålla min första lektion!
Har fått ta mer medicin, och kommer vara hemma imorgon med. Men tro inte att jag ligger hemma och inte gör nnågon nytta, åh nej! Här planeras det för fullt! På måndag ska jag nämligen introducera mitt arbetsområde med åk 3, Stenåldern. Jag har ganska bra hum om vad vi ska syssla med under arbetet, och hur det ska avslutas. Men introduktionen har jag fortfarande inte riktigt löst. Så det ska jag ägna mig åt under hela morgondagen. Idag blir det att läsa alla arbetsböckerna om Stenåldern, för det är inte så ansträngande. 


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0