Mycket att göra!

Hej på er!
Bloggen har blivit lite åsidosatt de senaste dagarna, har haft fullt upp. I helgen så var min mamma och bror här, det var riktigt trevligt. En snabbtur till Ikea, och sedan mys med god mat och en bra film på kvällen blev det. I söndags firade vi 1:a Advent, och på eftermiddagen gick jag och Peter en sväng på julmarknaden och kikade på adventsfyrverkerierna vid slottet.  Det var en riktigt häftig upplevelse!
Jag har inte hunnit ladda upp bilder från helgen, men ska göra det så fort jag får lite tid över.


Igår var det så dags för Sala igen, och introduktion av arbetsområde stenåldern. Det gick faktiskt riktigt bra! Inte på samma sätt som religionen med 2:orna, men den här introduktionen hade fler moment att tänka på, så jag känner mig ändå väldigt nöjd. Idag fortsatte vi, och det gick ännu bättre! Nu blir det inte mer stenåldern den här veckan.

Imorgon ska jag fortsätta med religionen med 2:orna, och det blir en lite längre berättarstund, med levande ljus och lite mysstämning. Tänk vad glad man blir när de frågar flera gånger om dagen när vi ska ha nästa pass, då vet man att man åtminstone gör något rätt! :)

I slutet av veckan ska jag dessutom starta upp ett nytt område i svenskan med 2.orna, vi ska börja skriva dikter! Så imorgon när jag kommer hem ska jag sitta och skriva ihop ordentliga lektionsplaneringar Än så länge vet jag att vi kommer göra "sinnesdikter" och troligen "11-dikter". Men vi får se vad jag kan hitta på :)

Ska försöka komma igång med listan igen också, kommer lägga in ett senare ikväll, och försöka få till ett tidsinställt inlägg tills imorgon!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0