Omkullkastad

Det är kallt ute. Idag faller ingen snöp, istället kan man skymta blå himmel och solen som försöker bryta sig igenom molnen. Doften av pepparkaka fyller luften inomhus. Jag halvligger i soffan. Hemma.
Inte i Sala. Den där envetna stenen vägrar ge med sig, och inatt vaknade jag av att det högg till i högra sidan. Tycker verkligen det får vara sista dagen på länge nu som min njure omkullkastar mina planer Tycker faktiskt att den kan vänta tilll sommaren någon gång. Tidigast.

Idag skulle jag varit med på Adventstund, och sjungit sånger med barnen. Det hade varit mysigt! Istället sitter jag här hemma, lyssnar på O Come All Ye Faithful och försöker insupa lite stämning.
Pepparkaksdoften gör sitt till. Huset som numer står på "snö" sprider sin doft i hela lägenheten. Ska försöka hitta orken i eftermiddag att fixa till skogen runt omkring huset. Pepparkaksgranar har vi gjort, trixet är att få kristyrsnö på dem, och få dem att stå upp.

Jag berättade en idé för min ena handledare igår när hon skjutsade mig till bussen. Hon tyckte det verkade bra och roligt, så jag tänkte försöka få ihop ett förslag i helgen och ta med på måndag. För jag ska dit på måndag. Det finns liksom inget alternativ Har dessutom sagt och lovat pojkarna i åk 3 att jag ska sätta igång med Stenåldern då. Så det finns som sagt inget alternativ. Hädanefter kör jag över minsta lilla försöka av min njure att få ett njurstensanfall, och därmed basta!

Har dessutom ändrat en liten sak i min stenåldersplanering. Tror jag. Min handledare tycker jag är en duktig berättare, så då funderar jag på att utnyttja det istället för att läsa högt för 3:orna. Funderar t o m på att skriva ihop en egen introduktionsberättelse att använda mig av. Tänkte ta med en ljuslykta också, och mysa till det lite. Jag har första lektionen efter första rasten, så då finns det lite tid att göra iordning. Det här ska bli jätteroligt, och eleverna är väldigt förväntansfulla.

Idag, när orken infinner sig, ska jag stryka dukar, damma, få upp ljusstaken och sen förhoppningsvis orka handla med Peter. Ja, jag är väl kanske en smula optimistisk, men stryka kan jag göra sittandes och damma är inte så ansträngande. Särskilt inte som jag gjorde det häromdagen. Sedan tror vi att vi har bestämt oss för att ta upp granen. Den ger ju faktiskt en hel del extra ljus, och det är tillräckligt mörkt som det är. Däremot får den inte plats där vi hade den förra året, utan den ska flyttas in i tv-rummet. Vilket är bra, för vi har ingen fönsterlampa där inne :) Blir bra sen när "gästerna" (mor och bror) kommer sen ikväll!
Nu ska jag trotsa illamåendet och borsta tänderna!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0