Snöbollskrig!

Ännu en dag har passerat, och gått bra. Ungarna har blivit alldeles stolliga av all snö, och det är lite svårt att hålla koncentrationen uppe när all snö finns utanför, då vill de hellre prata om vad de har gjort eller ska göra på rasten! Till och med jag har varit med på lite snöbollskrig idag. Annars så börjar eleverna bli lite otåliga och tjata på mig när jag ska hålla lektion med dem. Jätteroligt att de väntar, men känner också en liten press att hitta på något som de verkligen tycker är roligt.

Vi har bytt arbetsområde Bondgården mot Religion iställlet. Får givetvis jobba med bondgård också om jag vill, men min ena handledare frågade om jag kunde tänka mig att ansvara för religionen. Och det kunde jag! Tänkte testa Samma Rötter- Abrahams barnmetoden, och se hur det fungerar i en åk 2. Så nu ska jag lära mig berättelserna om Moses utantill, för att sätta igång eleverna. Skulle gissa på att vi börjar med det i slutet på nästa vecka alt början på v. 47, då jag troligtvis ska få VFU-besök. Har ännu inte bestämt vilken av klasserna och vilken lektion som ska hållas under besöket, men det lutar åt någonting inom Stenåldern-temat.
Det kommer bli en hel del VFU-snack i bloggen framöver. Men det får ni ha överseende med. Just nu sover, andas, tänker och lever jag enbart VFU. Finns helt enkelt inte tid till så mycket annat.

Nu ska jag lägga mig i ett bad och duscha innan det blir sängen 21.15. Imorgon blir det iaf kort dag, ska på läkarbesök 15.30 :)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0