Studiedag och planer

Idag har jag haft studiedag, och skrivit lektionsplaneringar och pysslat lite. Jag ska klippa och tejpa ihop Abrahams släktträd inför morgondagens lektion, samt läsa in mig ordentligt på berättelsen om Moses födelse och hur han räddades.
Jag har också börjat ändra designen här på bloggen, till lite mer stilrent. Vad tycks? Är ju inte så haj på det här med bloggdesign, så jag gör så  gott jag kan. Fick bli lite vintrigare bakgrund också, för även om det bara är mitten av november, så känns det som att vintern är här. Idag har det varit rriktigt kyligt och strålande sol, fast nu har den redan gått ner!

Peter och jag har gjort upp lite planer inför december också. Gäller att planera in eventuella aktiviteter i tid, eftersom jag är borta hela dagarna nu. Vi bestämde oss iaf för att baka pepparkakor på söndag. Får se om vi inte passar på att sätta ihop ett pepparkakshus då också :) Även om vi inte ställer fram det förrän 1 advent. Å andra sidan är det ju 1 advent nästnästa söndag, tänk vad fort tiden går!



Förra årets pepparkakshus, som försvann under mystiska omständigheter... Peter eldade upp det!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0