VerksamhetsFörlagd Utbildning

Väskan är packad, frukost- och lunchlåda står färdiga i kylen. Väckarklockan står på 05.00. Busskortet ligger redo i jackfickan, reflexer är framtagna. Mer redo än så här kan jag knappast bli! Det ska bli riktigt spännande att se hur skolan ser ut, lära känna eleverna och börja komma in i lärarrollen "på riktigt". Det kommer bli riktigt långa dagar, men förhoppningsvis är det värt det! Mitt sociala umgänge kommer få stå tillbaka några veckor, men troligen kommer det bli lite mer flexibelt med tider längre fram. I slutet av månanden, vilket blir min tredje alternativt fjärde vecka på VFU, kommer en  universitetslärare ut och ska medverka vid en lektion jag ska hålla i, för att se hur det går, och bedöma min kompetens. Läskigt, men ett riktigt bra lärtillfälle. Hoppas kunna hålla en utomhuslektion, men har stängt av idésprutan tills jag pratat med handledarna och har en aning om vad de sysslar med just nu.
Så, imorgon gäller det. Min 6,5 veckors VFU-period startar. 33 arbetsdagar innan jullov! Wish me luck :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Lycka till =)

2010-11-08 @ 15:05:36

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0