Opponering och VFU

De senaste dagarna har det varit mycket att stå i så bloggen har än en gång blivit lite lidande. I tisdags hade jag opponering på didaktik-pm:et, och idag ska jag ha VFU-seminarium.
Opponeringen gick alldeles strålande, och jag kan knappast vara mer nöjd! Det blev ett VG, vilket känns riktigt skönt med tanke på njurstensanfallet mitt i pm-skrivandet.

Igår fick jag (äntligen) reda på min VFU-placering. Jag ska tillbringa 6 1/2 vecka på en skola med hela 43 elever! Det ska bli riktigt spännande, och jag kommer nog ha stora möjligheter att lära mig massor. Enda nackdelen är att skolan ligger en dryg mil utanför Sala, så det blir ännu mer pendlingstid. Måndagen den 8 november ska jag vara på plats på Sala busstation 07.30, vilket innebär att jag lämnr Flogsta stax efter 06.00. Vilket innebär att jag får gå upp strax innan 05.00. Mjuff!

Kommer väl troligen vara som en zombie på kvällar och helger, men förhoppningsvis är det värt det. Jag visste knappt att det fanns så små skolor forfarande, och det ska bli riktigt kul att försöka få igång SO-undervisningen så mycket som möjligt. Min handledare berättade att de inte har SO på det sättet, men att det vore roligt om jag fick igång den. Kände mig lite nervös med tanke på att det här blir min första långa VFU-period, men det ska gå bra. Bara jag får komma in i det lite!

Nu ska jag packa ryggsäcken och ge mig iväg till seminariet alldeles strax!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0