Ensam hemma

Ikväll är jag och Hamlet ensamma hemma. Peter är på rymmen, han hjälper till med någon slags politisk frågesport på en pubrunda. Jag har varit i skolan hela dagen, från 10-16. Det roligaste var helt klart lunchen med klassen, resten av dagen kunde ha kvittat. Förmiddagen bestod av en föreläsning med en representant från Stockholm Environmental Institute. Förutom att den var på fackspråklig engelska, så var den på en väldigt hög nivå. Det gick att förstå det mesta, men det var inte relevant för oss lärarstudenter överhuvudtaget. Till slut satt jag bara och stirrade rakt fram och försökte låta bli att gäspa. Han gick över tiden också, såpass att vi lärare till slut flydde ut för att vi inte stod ut längre.

Men som sagt, lunchen var riktigt bra, blev salladsbaren på Café Unico. Jag gjorde en sallad med räkor, avokadokeso, fetaost, rödlök och en halv avokado. Helt enligt LCHF, skulle valt en fetare sås bara. Trodde jag tog en oljedressing, men den visade sig vara vinäger. Mätt blev jag iaf!
Eftermiddagen tillbringades med att se Al Gores "An Inconvenient truth" med efterföljande diskussion. Lite småsegt eftersom jag redan sett den, sedan krånglade tekniken så det tog nästan 20 minuter innan dom fick igång ljudet. Budskapet i filmen är dock lika aktuellt nu som då, och läraren, en amerikanska, var riktigt bra.

Hamlet och jag har kikat lite på Ullared, men insåg snart att min Laga Lätt-tidning som dök upp idag var betydligt intressantare. Nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Peter hade tagit en långtur med Hamlet innan jag kom hem, så han är rätt trött nu. Funderar på att krypa ner i sängen med en bok om en stund. Ha en mysig fredagskväll!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0