Glasögon vs linser

Jag har länge planerat att skaffa linser, men har nu fått reda på att jag måste köpa glasögon också. Vilket innebär att det kommer bli väldigt mycket dyrare än planerat. "Jo, men om det skulle bli nån infektion i ögat eller om du skulle bli sjuk, så kan du ju inte ha linsen i, och då måste du ju ha glasögon att byta till." Men jag använder ju inte glasögon alls nu, och har inte gjort på 6 år ungefär. Glasögon skulle gå på minst 2000:-, sedan linser plus undersökning minst lika mycket till, det vill säga dubbelt så mycket som jag räknat med. Inte direkt vänligt för en students plånbok. Snarare det har jag/vi inte råd med!

Förstår inte riktigt resonemanget, om jag nu blir sjuk i ett öga, så får jag väl klara mig tan synhjälpmedel tills jag blir frisk. Det är ju inte så att jag har så dålig syn att jag inte ser någonting.... Mttr!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0