Hemmafru?

Nej, någon hemmafru på heltid har jag knappast någon önskan om att bli. Fast just idag känner jag mig lite som en sådan. Eftersom Peters VFU började i måndags, och jag knappt har lektioner, befinner jag mig mestadels ensam med Hamlet i hemmet. Vilket innebär att skötseln av hemmet till stor del faller på min lott. Dessutom är jag fortfarande inte 100% bra, och fruktansvärt trött, vilket gör att de sysslor som behövs göras tar oändligt mycket längre tid än normalt. Kombinerat med obligatoriskt skolarbete som också ska utföras. Tur iaf att jag har min lilla hustomte som "hjälper till" och underhåller mig!

Idag har jag iaf lyckats gå upp tidigt, 07.20 och tagit hand om disken, så nu är åtminstone köket rent. I fem minuter eller hur länge det brukar vara. Förutom den avklarade disken, har jag en hel del som jag hoppas hinna med idag.

  • Diska
  • Vika tvätt
  • Plocka iordning papper
  • Damma
  • Läsa ut Border Crossing (Trååkig!)
  • Dammsuga
  • Undersöka drop in-tider för vaccination åt Hamlet

Och nu efter att ha diskat känner jag mest av allt för att krypa ner i sängen igen och sova några timmar...
Men det får vänta tills efter frukost! Kom på att jag inte visat några bilder på Gangstertrion hemifrån, så bjuder på den enda med alla tre gangstrarna samlade. Emil var inte helt glad i tanken på att fångas på samma fotografi som Åke...




Inte världens bästa kvalitet, men som sagt, enda bilden där hela Gangstertrion är samlad!



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0