Konsten att fatta sig kort

Idag har jag lyckats vara förhållandevis effektiv. Jag har läst boken Breath, Eyes, Memory av Edwidge Danticat, och skrivit en uppgift till den. Uppgiften var att med 4-500 ord beskriva en karaktär i boken. 4-500 ord är ingenting! Särskilt inte när karaktären i fråga var väldigt komplex och man dessutom skulle innefatta flera citat i dessa 4-500 ord. Uppgiften är färdigskriven, men jag känner en smula dåligt samvete över att jag inte kunnat göra karaktären rättvisa. Slutade på 513 ord, eftersom jag valde att påpeka svårigheten i att beskriva en sådan karaktär med så få ord, och hoppas det är okej. Konsten att fatta sig kort är svår att bemästra...

Det roliga är att jag inte räknat med att vara färdig förrän på torsdag, så nu ligger jag lite före i schemat. Detta innebär att jag redan imorgon tänker ta mig in till stadsbiblioteket för att hitta en lämplig engelsk barnbok att redovisa på måndag. Samt fundera över en argumenterande text jag ska skriva tills dess. Som också den ska vara ca 450-550 ord. Hur var det nu med att fatta sig kort...? 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0