Det ska tydligen inte vara lätt.

Nej, det ska tydligen inte vara lätt. Förutom gårdagens mer eller mindre tråkiga besked, och att jag idag fortfarande är i stort sett sängliggande av det onda, har jag nu fått mitt schema inför hösten. Givetvis blev det så att jag ska läsa kursen med VFU först, precis det vi inte ville. Detta innebär att jag och Peter har 5 veckors VFU samtidigt, jag i Sala. Detta innebär att vi har ett problem. Ett litet, svartvitt lurvigt sådant. Om Peter mot förmodan skulle kunna få placering nära hemmet, hinner han lugnt hem och rasta Hamlet ordentligt samt äta lunch. Om han får placering där han brukar få, i andra änden av stan, hinner han inte det.
För att få plats på hunddagis brukar man få vänta minst 6-8 månader. Förutsatt att någon som redan har plats av någon anledning inte längre behöver den. Så vi har ett problem, och ännu ingen lösning.
Förutom det stora hundproblemet, innebär min tidiga VFU-period också ett annat problem. Jag har under den senaste tiden jobbat på att ta körkortet, vilket till största delen har fungerat bra. Om jag inte behövt ställa in ett stort antal lektioner pga min för tillfället "okända" sjukdom, hade det nog gått ännu bättre. Hur som helst så är jag färdig med båda riskutbildningarna, och redo för teorin. Men jag behöver finslipa körningen ett tag till. Innan VFU:n börjar har jag två lektioner inbokade som jag kan gå på utan problem. MEN, efter VFU:n har börjat, blir det svårt. Väldigt svårt. Eftersom jag av någon outgrundlig anledning är placerad i Sala, så blir mina dagar betydligt längre än om jag haft VFU i Uppsala. Hittills har jag lämnat Uppsala vid 05.30, och kommit hem ca 17-18, ibland senare om det varit möten. Körskolans tidigaste lektioner börjar 7, och de stänger 17. Lös den ekvationen om ni kan! Visserligen gäller det "bara" fem veckor. Men det blir i så fall fem veckor helt utan körning. That's not good. Not good at all...
Det finns dock två fördelar med tidig VFU-period. För det första så kommer det vara ljust när jag åker, och ljust när jag kommer hem, åtminstone till en början. Detta är en stor fördel, framför allt ur energisynpunkt, jag blir inte riktigt lika trött av att pendla tre timmar om dagen. För det andra ger det mig möjlighet att ta igen eventuella missade dagar pga sjukdom. Jag får inte ha några rester överhuvudtaget om jag ska få läsa examensterminen nästa år. Frågan är om dessa fördelar uppväger ovanstående nackdelar..? Nej, det ska tydligen inte vara lätt!  Ska ägna mig åt att hitta en lösning, men det får göras när mitt huvud inte är lika påverkat av smärtstillande...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0