19 januari

Idag har jag haft min första engelskalektion, introduktion till grammatikkursen. Det var helt okej, och jag tror att jag har fått en bra lärare. Hon kommer från Kansas, men är gift med en svensk och har bott i Sverige i många år.

Imorgon ska jag och Hamlet ta tåget ner till Skaraborg, och tillbringa helgen i Axvall. Meningen från början var att jag skulle åka med Peters föräldrar ner till Skåne för att fira Peters syskonbarns födelsedag, men eftersom jag fortfarande inte är frisk så vill jag inte riskera att bli smittad av "förskolebaciller" och bli ordentligt sjuk igen. Istället stanna vi i Axvall medan Peter åker ner till SKåne på lördag, han vikarierar ju både imorgon och på fredag.
Tåget lämnar Uppsala strax efter tio, och vi är framme i Skövde vid 13-tiden. Tror inte jag packar förrän imorgon bitti, har ju lite tid på mig. Dessutom är det inte mer än min ryggsäck och Hamlets väska som ska med ner iaf :)

Nu blir det kvällsmat framför teven!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0