Hemma

Vi kom hem till Uppsala igår som planerat. Tog det väldigt lugnt på vägarna, och undvek alla risktagningar. Det känns riktigt skönt att vara hemma! Tyvärr så har min förkylning brutit ut ordentligt nu, efter flera veckors småkrasslighet. Jag hostar som en tok, har riktigt ont i halsen och sprängande huvudvärk. Detta trots hostmedicin, värk- och halstabletter. Peter är också lite allmänt hängig, men vi hoppas på bättring eftersom han ska vikariera två veckor fr o m måndag.

Imorse lyckades vi trotsa våra förkylningar och storhandla, vilket var behövligt. Nu har vi mat så vi klarar oss ett bra tag, och som det verkar på vädret just nu var det nog tur att vi hann iväg imorses!
Jag har också passat på att slänga ut julen, så nu ska det bara bäras ner till förrådet. Det kändes helt enket inte som jul längre, och då var det lika bra att städa bort allting. Nu ska resten av dagen/kvällen ägnas åt vila och läsa litteratur inför PM-skrivandet som jag planerar att sätta igång med imorgon.

Tänkte också passa på att hälsa nya läsare välkomna, det verkar som att det har hittat hit några stycken. Roligt!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0