Man måste ju faktiskt leva lite också

Den 5 februari, eventuellt dagen innan också kommer jag tillbringa köandes. Köandes för att förhoppningsvis få en biljett till Utrikespolitiska föreningens Etiopienresa som går av stapeln över påsk. 10-12 dagar fyllda med intressanta möten och spännande upplevelser. Mitt schema är lyckligtvis blankt under den perioden, och det enda som egentligen står i vägen just nu är att jag inte får en biljett. Ja, jag kan givetvis oroa mig för vad som skulle hända om jag blir sjuk i ett land med helt andra sjukvårdsresurser (finns en klinik i Addis Abeba med västerländsk sjukhusstandard), eller så kan jag ta dagen som den kommer, och inte förvänta mig det värsta. Man måste ju faktiskt leva lite också! 

Det här är vad UF själva skriver om planeringen av resan:

 "I mitten av april, över påsk, åker UF till Etiopien. Vi kommer att vara borta i 10-12 dagar och vi jobbar på att besöka Afrikanska Unionens högkvarter i Addis Abeba, hjälporangisationen Hope for Children, kaffekooperativ, kontoret för FN:s kommissionär för mänskliga rättigheter, Fistulasjukhuset, UNHCR, företrädare för den etiopisk-ortodoxa kyrkan, något eller några av de politiska partierna med mera." www.ufuppsala.se

Så nu återstår bara att vänta till februari och se vad som händer. Det lär vara ett rejält tryck på biljetterna!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0