Life keeps moving forward

I lördags skulle jag och Peter gått på bio och sett sista HP-filmen. Men ingen av oss kände för det, så vi avbokade. Det kändes meningslöst att titta på när påhittade karaktärer blir dödade av och försöker slåss mot en påhittad ond psykopat, när det i fredags hände på riktigt.
Hela helgen har jag gått runt med en fadd smak i munnen. Så vitt jag vet är alla mina bekanta i Oslo i trygghet, har nog aldrig uppskattat facebook så mycket förut. Mina tankar går, förutom till alla de drabbade, också till gärningsmannens föräldrar som blivit hotade pga något deras son har gjort. Det var sonen, inte föräldrarna. De är nog minst sagt förtvivlade och lika oförstående som övriga världen. Jag tänker också på och beundrar försvarsadvokaten, som tagit på sig att försvara en människa som har gjort något oförsvarligt. Starkt gjort att klara av det!
Tillbaka till min verklighet. I söndags åkte vi en sväng till Ullared. Mer om det senare. Idag ska jag försöka få en tid för klippning.

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0