Mat i mängder!

Förutom alla upplevelser, så blev det en hel del mat under resan också. Redan första dagen blev en höjdare, när vi bjöd Svärisarna på The Standing Order (ingång från George Street). Scampi för mig, nötburgare för Ulla, och en härligt traditionell Steak 'n' Ale Pie för Johnny och Peter. Tredje gången i Skottland tyckte jag också det var dags att prova på Haggis, dock den vegetariska varianten. Riktigt, riktigt gott!
Säga vad man vill om britterna och deras förkärlek för strips till det mesta, men den hemgjorda maten smakar just det, hemgjord! Frågar man mig, så föredrar jag helt klart pubarnas ofta mycket prisvärda mat framför de mer kommersiella restaurangerna. Här kommer några bilder på en del av det som förtärdes under veckan:
Steak 'n' Ale Pie, The Standing Order, Edinburgh
Vegetarian Haggis Tower, The Whiski Pub, Royal Mile, Edinburgh
Peter testar havskräftor, Rosedal Restaurant, Rosedale Hotel, Portree
Så var det det där med strips till allt... Tror det här måste vara den mest
kolhydratrika måltid jag någonsin ätit. Och då orkade jag verkligen inte hela!
Macaroni and Cheese, with Fries, The Isle Inn, Portree

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0