Motiverad

Runt 02.30 imorses knackade min njure på dörren och ville försäkra sig om att jag inte glömt bort dess existens. Därav blev det inget jobb idag, och inte heller imorgon. Enda fördelen med detta oväntade (och högst ovälkomna) besök var att jag äntligen tog tag i att be om nytt recept på min starkaste medicin. Som oftast var min läkare väldigt snabb, och mamma kunde hämta ut medicinen redan idag. Döm om min förvåning när hon kom hem med två paket, istället för det brukliga enda paketet. Så nu är jag (förhoppningsvis) rustad ett bra tag framöver.

Dagen har till 90% tillbringats i horisontalläge, mestadels i soffan framför Stolthet & Fördom, tillsammans med Peter som var ledig idag. Under en kort stund med energi, svängde jag ihop en kladdkaka som förtärdes framför detta närmre fem timmar långa drama. Peter har inte sett det förut, medan det här nog var min fjärde gång. Vi satt och fnissade åt de underbara dialogerna, och kände för att skjuta den smått hysteriska Mrs Bennet med sina "nerver" när vi närmade oss slutet. Som vanligt fick de fördomsfulla och stolta Elisabeth Bennet och Mr Darcy varandra till sist, slutet gott, allting gott!
Förutom filmserie, har jag blivit än mer beslutsam angående min tatuering, särskilt som jag nu är helt säker på vilket motiv jag vill ha. Känner mig mer motiverad än någonsin (haha), och ska gå till studion och prata med tatueraren när jag är tillbaka i Uppsala igen. Hoppas att den kan införskaffas i början av oktober, så att kötiden inte är alltför lång!
Resten av kvällen blir det Allsång på Skansen, följt av Morden i Midsomer. Precis som en tisdag i sommartid brukar se ut. Det vill säga, om jag lyckas hålla mig vaken så länge..!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0