Prognos: okänd

Den högst irriterande njuren fortsätter att vara just högst irriterande, och jag är minst sagt aningens trött på detta. Imorgon har jag bestämt att det får räcka, så jag ska jobba. Det är fyra arbetsdagar kvar nu, och de ska genomföras. Om jag så ska knapra smärtstillande dagarna i ända. Så fort jag kommer upp till Uppsala igen, ska jag ta tag i min läkare och fråga vad som egentligen händer, och vad som är tänkt att göras. För det görs ju faktiskt inte särskilt mycket. Lite prover sådär en gång i halvåret, en röntgen då och då, smärtstillande utskrivet vid behov. Detta har fungerat helt okej hittills, eftersom jag varit student, och lyckats fixa och trixa med missade obligatoriska moment, och eftersom jag klarar av att läsa in på egen hand.
MEN, (och detta är faktiskt ett stort men), i höst får jag inte ha några som helst rester, för då får jag inte läsa examensterminen till våren. Fullkomligt logiskt, men det skapar ett visst orosmoment för min del. Det är nämligen en hel del obligatoriska moment, för att inte tala om en lång VFU-period. Det är tillåtet att missa två dagar på VFU:n. Just det...
Så nu gäller det att det börjar hända lite saker gällande min njurprognos, (vet inte ens vad för eller om jag har någon sådan?). Jag ska om mindre än ett år ta min lärarexamen, och sedan bege mig ut i arbetslivet. Då vill (kräver) jag att det ska fungera. Jag kan inte vara sjuk jämt och ständigt. Det fungerar liksom inte när man inte längre är student med en förhållandevis flexibel tillvaro. En lösning behövs/krävs!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0