Siesta

Som ni märkt har jag tagit lite siesta från bloggen, och den kommer fortsätta ett litet tag till. Det dyker upp sporadiska inlägg lite då och då, men räkna med att det blir ganska tomt den kommande veckan. På måndag flyger vi mot Edinburgh, med mellanlandning i Köpenhamn. Är tveksam till att mobilbloggning fungerar från Skottland (och gör det det så är det säkert svindyrt) men kan testa någon gång för att undersöka. Tisdagen bjuder på Afternoon Tea på Harvey Nichols' Fourth Floor Restaurant, sedan på onsdag beger vi oss på en 3-dagarstur genom Högländerna upp mot vackra Isle of Skye. Längtar redan, och ska nog undersöka om jag hittar något passande hus att flytta in i. Ehm... kanske måste övertyga Peter om att det inte är en dum idé att bosätta sig i Skottland först.
Vi är tillbaka i Edinburgh fredag kväll igen, vilket också är Midsommarafton! Skulle gissa att det blir en del shopping på lördagen, och sedan återvänder vi till Sverige på nästa söndag.
Idag har jag ägnat mig åt att försöka hitta en jacka, eftersom min nuvarande är en smula (läs: mycket) trasig. Jag och mamma började dagen i Lidköping, där jag efter grundligt investigerande av okänt antal affärer hittade en lämplig rosarutig jacka på Intersport. Tyvärr fanns den i ett enda, givetvis för litet, exemplar. Jakten avbröts, för att tas upp igen i Skövde under eftermiddagen. Där hittade jag jackan, men inte i rosa utan i turkost. Rätt storlek fanns dock, så nu är den min! Vatten- och vindavisande, bekväm och turkos/vitrutig. Jag är minst sagt nöjd!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0