Angripen

Hamlet har blivit angripen! Av pyttesmå orangebruna och blodsugande små varelser. Löss! Vi har ingen aning om var de kommer ifrån, men för drygt två veckor sedan fick han hälsa på en hund när vi var ute och gick. Det är den senaste hunden han har hälsat på, så mest troligt är väl att den stackaren bar på några och smittade vår skrutt. Oavsett så ska vi iaf se till att bli av med dem. Vi väntar på att Peter ska komma hem med behandlingsmedel. Som tur är så verkar jag ha upptäckt det i tid, det är inget gigantiskt angrepp. Inte än iaf. Så ikväll blir det lus-sanering för hela slanten. Trots att jag vet att de inte smittar hund till människa, så kan jag inte låta bli att klia lite extra på mig själv. Läskiga små saker!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0