Utmaningen 2011


Idag är det 173 dagar kvar till årets utmaning. Jag har anmält mig till Tjejmilen som går av stapeln den 3 september. Mitt mål är att kunna jogga hela sträckan utan att behöva gå emellanåt. Men viktigast är att jag tar mig i mål. För att kunna genomföra detta, måste jag börja träna redan nu. Jag är helt otränad när det gäller löpning, och det har ärligt talat aldrig varit min grej. Men nu, helt i linje med ett av mina mål för 2011 ska jag våga mer, och utmana mig själv. Förra veckan köpte jag ett par riktiga löparskor, som ni kan se ovan. Noga utprovade med hjälp av kunnig personal på Löplabbet här i stan. Igår köpte jag ett par ordentliga löpartights, samt en tröja som var på rea. Så nu har jag allt jag behöver för att komma igång. Har redan hittat ett träningsschema för den som aldrig sprungit förut. Ska börja med 30 min 4 gånger i veckan, gå i raskt tempo och successivt öka antal minuter som jag joggar/springer.
173 dagar kvar, någon som antar utmaningen?


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0