Välkommen vår?

Då blir det ett nytt försök!
Idag är det en ny känsla i luften. Solen har lyst från en strålande blå himmel, fåglarna kvittrar glatt och det droppar överallt. Det känns som att våren börjar få ett övertag om vintern, vilket är helt underbart. Jag hoppas verkligen att den är här för att stanna, och att snön fortsätter att smälta bort. Jag har alltid hävdat att det absolut inte får vara snö den 7 mars, eftersom mars är en officiell vårmånad. Sedan vi flyttade till Uppsala har jag dock år efter år fått finna mig i att marken oftast har varit mer eller mindre vit. Så länge det vita är på väg bort gör det mig dock ingenting, bara den där omisskänliga känslan av vår finns i luften!

Idag har jag hunnit med att sola, njuta av en promenad med Hamlet, läsa en hel del och uträttat ett par ärenden på stan. Bland annat har jag fyndat ett par skor för 99:-, mina nuvarande som är från förra vintern gav idag upp mot det välkända Uppsalaslasket, så jag smet in på Skopunkten. Där hittade jag ett par svarta skor som passade perfekt, så de fick det bli.

Ikväll ska vi handla det sista inför morgondagens cocktailparty, annars blir det nog ganska lugnt ikväll. Funderar på om det ska finnas någon form av sötsak på partyt, i så fall fixas nog det ikväll:)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0