Yasuragi Hasseludden 2011

Bered er på ett bildregn!
Vi började lördagen med en härlig bagelfrukost på Coffeehouse by George, innan vi gick runt på stan. Det blev ett besök på Åhlens City, samt NK-huset där vi fikade god Tiramísu och morotskaka.


Sedan var det dags för teater, där vi snopet upptäckte att föreställningen var 45 min längre än vad som uppgavs på internet, så vi fick gå efter första akten för att kunna hinna med båten ut till Hasseludden. Men första akten var riktigt bra!

På båten ut mot Hasseludden. Det var en riktigt mysig båttur på ca 35 minuter, och vädret var alldeles perfekt!


Utsikt över skärgården från terrassen


En japansk ale, specialgjord för Yasuragi, som avnjöts tillsammans med ångkokta edamamebönor på terrassen.


Finbesök utanför vårt rum!


Fiskpedikyr! Kittlades något alldeles förfärligt i början, men blev riktigt skönt efter ett tag. Dessutom blev fötterna löjligt babymjuka!


Min ljuvligt goda förrätt som tillagades på hällen framför oss: Grillad sparris med shisohollandaise och friterad lotusrot

Peter valde istället confiterad fläsksida med sakéstekt morot och misosenap, den sistnämnda var riktigt god!



Sedan var det dags för varmrätt, för min del blev den en ljuvligt mjäll gös, och Peter valde ankbröst. Ankan flamberades mitt framför ögonen på oss!



En bild från vårt privata japanska badrum.

Söndagen började tidigt med en tvagningsceremoni i vårt eget badrum, innan vi gick upp till frukostbuffén. Och vilken buffé! Där fanns allt, och gott var det också!
efter frukost så tog vi det lugnt fram tills våra behandlingar. Jag befann mig i Masatsu-himlen under 45 minuter, och Peter njöt av 25 minuters Huvudharmoni. Kort sagt så hade vi en riktigt underbar vistelse på Yasuragi, och vi kommer definitivt att åka tillbaka någon gång i framtiden. SKa isa upp vad vi köpte i deras butik också, me ndet får bli ett eget inlägg.



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0