04.29

Är vad klockan visar på i denna stund. Jag har lagt mig ute i soffan, och har knappt sovit en blund alls i natt. Sent i lördags kväll kände jag mig lite irriterad i halsen, men inte mer än så. Igår vaknade jag upp helt utan röst och med drygt 38 graders feber. Vi hade kvar echinaceadroppar hemma, så det fick det bli tillsammans med honungsvatten och apelsiner. Tills slut kom rösten tillbaka, men det halsonda var kvar.
Vi fick mysigt adventsbesök av Torgunn & Martin, drack glögg, te och kaffe samt knaprade pepparkakor. På kvällen när de åkt kände jag mig inte så pigg, hela kroppen värkte, hade börjat hosta och halsen kändes mycket värre än tidigare. Febern var tillbaka, och ligger närmare 39. Har därför inte lunnat sova i tort sett nåt, och för att inte störa Peter gick jag ut till soffan och tog mig lite honungsvatten. Det här var väl kanske inte riktigt vad jag behövde just nu, och eftersom jag inte uppvisat nåt förkylningssymptom över huvudtaget innan llite halsont lördag kväll känner jag mig lite snopen. Ska nog ta en alvedon och försöka slumra lite nu...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0