Fixar-Fredag


Det blev ingen restaurang igår kväll, vi (jag) orkade inte. Så vi spar det lite till istället. Hur visningen gick? Jodå, lovande nog så var vi de enda där, men oj vad mycket som behhöver göras! Det är en oslipad diamant, där golv, tapeter och kök ska bytas ut. Fördelen är ju då att den nya hyresgästen får välja själv, och slipper betala extra för det. Golvet i hall och kök var ev en otroligt vidirg men fascinerande grönmarmorerad nyans som tog över helt och hållet. Däremot va det ekparkett i vardagsrummet, visserligen i behov av slipning, men ändå. Lagom stor trädgår, och riktigt stor uteplats. Bara att vänta och se. Fördelen nu med att ha fått vår nya spis är att vi inte riktigt känner oss lika desperata att flytta :)

Jag ska alldeles strax äta lunch, för att ssedan bege mig in till centrum och utnyttja min födelsedagspresent från Jenny och Josse, en makeupkurs på Makeupstore. Bättre sent än aldrig! Efter det tänkte jag passa på att skaffa nytt ID-kort, har tröttnat på att släpa runt passet, och eftersom körkortet blivit uppskjutet är det lika bra att skaffa ett nytt. Blir nog en liten runda på stan, och eventuellt en fika med Josse.

Väl hemma fortsätter adventsstöket, vi håller på och stortvättar för fullt. Soffklädsel, filtar, kläder, sängkläder, Hamlets korg... Mycket tvätt, och det tar tid! Men bättre att göra klart allt sådant, innan vi plockar fram jullådan :)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0