Äppeltema

Idag dök Henrik upp för at han och Peter skulle greja med Magic, ett kortspel som jag inte helt förstår mig på. Eftersom vi inte hunnit ge Henrik en födelsedagspresent än så fick han en dag. Vi gjorde en 3-rättersmeny med äppeltema, då han råkar vara galen i sådana.
Förrätt
Jordärtskockssoppa med äppelcrunch
Varmrätt
Äpple- och pepparotsgratinerad kassler med potatis- och äpplegratäng
Efterrätt
Extra fin äppelkaka

Kan avslöja att allting var riktigt gott, särskilt potatis- och äpplegratängen. Och då är jag inte så förtjust i potatisgratäng egentligen... Tyvärr så missade jag att fotografera allt utom efterrätten, men den kan ni få se här:
Receptet hittar ni här hos Kryddburken

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0