Getostbakad lax på rödbetscarpaccio

En underbart god och fräsch rätt, som Peter och jag definitivt kommer göra igen.
Effektiv arbetsinsats ca 10-15 min...
2 portioner
Blanda ca 0,5 dl créme fraîche med 50 g smulad getost, salt och peppar. Gör ett snitt i två laxfiléer, och fyll med getostblandningen. Ställ in i kylen så länge. Sätt ugnen på 225*. Koka 2 stora eller 4 små rödbetor mjuk, ca 30 min. När det är ungefär tio min kvar på rödbetorna, ställ in laxen i ugnen. När rödbetorna är klara, skala dem och skiva sedan mycket tunt, gärna på mandolin. Fördela på två tallrikar, lägg på ruccola och sedan de färdiga laxfiléerna. Strö över rostade pinjenötter och ringla över lite honung. Klart!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0