Härlig höstdag!

Idag är det en sådan där riktigt ljuvlig höstdag. Solen skiner, det blåser lagom mycket, alla löv har börjat ändra färg och den där underbara kyliga undertonen går inte att ta miste på. Min plan idag var att ta mig in till stan för att klippa mig. Tror jag får skjuta upp det tills imorgon. Är inte direkt i någon ta-mig-in-till-stanform.
Har iaf orkat träna lite med Hamlet här inomhus. Vi gjorde en övning med hjälp av Peters skinka (skvallra inte!) och tre små skålar. Hamlet fick inte röra någon av skålarna (alltså äta upp skinkan) förrän jag sa att det var tillåtet. Istället fick han visa att han kunde gå förbi dem flera gånger utan att försöka sno skinkan, och när han gjort det fick han tillåtelse att ta från en av skålarna, men inte de andra. Höll på i ca 10 minuter, och nu har jag en trött hund som sover i ena fåtöljen. Effektiv träning! Tyvärr så är jag nog ännu tröttare än Hamlet...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0