Tissel & Tassel

Det kan tyckas att det är liite tidigt att börja förberedelser inför december med allt vad det innebär redan nu, men av princip (och ekonomiska skäl ;) så brukar jag alltid börja i tid med julklappar. Faktum är att jag brukar försöka samla på mig idéer och uppslag under hela året, för att hitta just den där julklappen som kan passa just den där personen. I år har tyvärr de personer som ska tilldelas klappar av mig och Peter inte varit så värst avslöjande med vad som skulle kunna uppskattas, så det är helt enkelt upp till oss att vara kreativa.
Vi har julklappar planerade eller färdiga till mer än hälften av våra familjemedlemmar. Några som jag känner mig riktigt nöjd med, och som jag hoppas kan bli uppskattade. Resterande är tyvärr lite luriga att klura ut bra saker till, men än så länge finns det tid kvar!

Om jag fick bestämma (vilket jag inte får) så skulle man få sätta upp julsaker i affärer tidigast en månad före 1:a Advent. Redan för två veckor sedan dök det upp stjärnor, ljusstakar, kulor, glitter och allt annat som hör till hela julen i affärerna. MEN, jag vägrar titta på det förrän eefter Halloween, som råkar infalla nästa helg. Då blir det dessutom en liten men förhoppningsvis rysligt mysig fest hemma hos oss. Mer om den i ett senare inlägg.

Häromdagen blev det något som andades en smula julkänsla:
Whipped Polka Latte. Mumsigt värre!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0