Crêperie Lemoni

Igår kväll tyckte Peter att jag behövde komma ut ur lägenheten och se lite människor. Jag konstaterade att jag möjligen skulle orka att äta middag ute, och föreslog att vi skulle prova på det relativt nya Crêperie Lemoni, som ligger väldigt mysigt till på en innergård. Henrik följde också med för att testa "pannkakor". Maten var väldigt prisvärd, dock passar det kanske bättre som lunchställe, framför allt till de två grabbarna med hungrigare magar. De matiga galetterna var riktigt goda, men de kunde nog ha skippat en ingrediens i min, det var fullt tillräckligt ändå. Peter och Henrik tog varsin crêpes till efterrätt också, och de fick klart godkänd. Jag höll mig till en cappuccino, som nog var en av de minst prisvärda jag varit med om. 30:- ville de ha för en pytteliten, besk sak med dåligt skum på toppen. I övrigt så var det en mysig lokal med stor potential, fylld av charmiga franska detaljer. Kan lätt tänka mig att gå dit igen, men som sagt, under lunchtid.
Utsidan av restaurangen
Söt liten plåtskylt på väggen där vi satt
Min underbart frasiga galett, med brieost, tapenade, soltorkade tomater,
färsk babyspenat och vitlöksfrästa champinjoner. Utan tapenaden var
den suveränt god, med den blev det lite för många smaker.
Henriks efterätt, crêpes med grekisk yoghurt, honung och valnötter. Gott!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0