Just give me a pain that I'm used to

Sömn är tydligen överskattat. Gick och lade mig vid 21 igår, vaknade en gång i timmen fram till 01 pga en succesivt ökande värk i sidan och magtrakten. Vid 01 tog jag medicin som inte hjälpte det minsta, och vid 03 kräktes jag. Så nu sitter jag här, har ont, är trött, mår illa och kommer inte ta mig någonstans idag. Känns inte helt hållbart det här, så jag tänkte ringa gynakuten lite senare idag och fråga vad jag kan göra, om det finns möjlighet att träffa någon läkare som kan skriva ut medicin som faktiskt hjälper. Inte så, men efter 8 år med mer eller mindre regelbundna njurstensanfall, så är receptfria läkemedel som en spott i havet för mig. Då jag dessutom gått regelbundet på Brufen för mina leder i x antal år, så säger det sig självt att det inte kommer hjälpa mot den här värken och smärtan. Eftersom det finns en hyfsad sannolikhet att det varit endometriosen som spökat de senaste gångerna vi trott det varit njurstensanfall, och jag då blivit inlagd på sjukhuset med smärtlindring i form av morfin som det enda som gett effekt, så gissar jag på att det tyvärr är lite starkare grejer som behövs för att sätta stopp på det här. "Ta två alvedon och sov bort det" funkar inte, och det hoppas jag verkligen att någon kommer förstå. Jag vill väldigt gärna få möjlighet att göra klart min VFU, utan alltför många störande moment i form av jobbiga smärtor som dyker upp och komplicerar saker och ting...

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0