Sjukskrivning

Ja, det hände en hel del igår eftermiddag. Fick prata med en sköterska på endometrioscentrum här i stan, som suckade högt när hon förstod att jag inte fått någon smärtlindring och frågade om jag kunde komma in igår efter 17. Självklart kunde jag det, så Peter och jag åkte in medan Henrik underhöll Hamlet. Efter inte alltför lång väntan fick jag träffa en riktigt trevlig och ödmjuk läkare som lyssnade, förklarade och direkt började beskriva hur en effektiv smärtlindring bör byggas upp. Han frågade vilka mediciner jag tog sedan tidigare, och visade att han brydde sig. Så nu har jag fått instruktioner om vad jag ska ta som bas, och sedan har jag fått Citodon att ta vid behov. Förhoppningsvis ska detta hjälpa att bryta smärtmönstret. Förutom smärtlindring så blev jag också sjukskriven i minst fyra veckor, eventuellt längre om det behövs. Vi får helt enkelt avvakta och se hur det utvecklar sig. Detta innebär dock att det inte blir någon mer VFU för min del. Peter och jag diskuterade efteråt, och vi ska försöka se till så jag får byta område till Uppsala, och slippa pendlandet de veckor med VFU jag har kvar. Det sliter för mycket på kroppen, och kan i värsta fall förvärra sjukdomen. Borde inte vara några problem att få byta nu heller, med tanke på allt.
Igår kväll innan jag lade mig, och inatt vid 4 tog jag Citodon, och jag känner mig helt utslagen. Är i stort sett helt smärtfri för stunden, men trött, snurrig och lite illamående. Har legat däckad i soffan och halvslumrat några timmar, lär fortsätta med den "aktiviteten" under dagen. Ska försöka orka laga lite mat, har hittills fått i mig lite yoghurt till frukost. Är sjukt sugen på asiatiskt, men får se om jag orkar stå upp vid spisen mer än 10 min. Orkar inte heller ta mig till ICA just nu, så någon färdigmat kan jag inte fixa. Inte för att jag egentligen vill ha någon heller. Någonting ska jag nog hitta på!
En ovanlig Blåvinge jag och mamma hittade när hon var uppe i augusti. Har inte sett
någon på flera år innan vi hittade denna. Tyvärr så var den skadad, men lika vacker ändå.

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0