På väg hemåt

I eftermiddag åker vi hem till Uppsala och lämnar Västgötaland för den här gången. Peter och jag var uppe en sväng i måndags, för att försöka få bukt med trädgården. Vi lyckades någorlunda, och ska väl ägna oss åt lite finputsning om vädret tillåter nu i helgen. Jag har tenta på måndag, och Peter ska anmäla sig till arbetsförmedlingen. Vardagen kommer med andra ord börja på en gång! 
För min del har den senaste dryga veckan varit full av pluggande, med uppsatsinlämning, tentor och diverse annat. Inte mycket kvar nu innan alla sommarkurser är färdiuga, vilket känns väldigt skönt! Håller i denna stund på med svåraste uppgiften hittills, att diagnostiskt klassificera dinosaurier utifrån deras släktskap till moderna fåglar i ett kladogram. Klurigt värre! Och jag måste ha minst fem rätt för att bli godkänd och slippa extrauppgift... 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0