Pluggtankar och läkartider

Tro't eller ej, men jag lyckades tills lut få till den sista dinosaurietentan, och kammade hem 8/10 poäng! Nu har jag bara två miniuppsatser kvar i den kursen, en på 500 ord och en på 300, sedan kan jag bocka av ytterligare en kurs. Det känns väldigt skönt, eftersom jag är osäker på hur tentan i Buff-kursen gick i måndags. I-delen tror jag gick bra, men i F-delen fick jag för allra första gången lämna in blankt på en fråga. Det stör mig en smula fortfarande, men ingenting som går att göra något åt. Det fanns heller inte något utrymme för fel, så antingen klarar jag den precis, eller så får det bli en omtenta i höst. Det stör mig inte så mycket om det inte vore för att jag behöver poängen för att kunna få CSN utan krångel, ligger ju lite efter pga sjukskrivningarna. 
 
Apropå sjukskrivningar och hälsa, så har jag äntligen fått telefontod till min läkare på endocentrum. Ska bli intressant att höra vad som händer med operationstid och allt annat. Det verkar som att jag är inne i ett relativt bra skov, behöver oftast bara ta till mina starkare smärtisar 3-4 gånger/vecka, och då inte lika många som tidigare. Så någon effekt har väl medicinen haft. 
Dessutom har jag telefontid hos reumatologen, först tänkte jag att det kunde väl kvitta, sen kom jag på att det nog inte är fel att diskutera lederna också. Har ju fortfarande besvär, särskilt i högra höften, händerna och knäna, men får ju liksom trycka bort det när det finns värre saker för stunden. 
Har även en tid hos njurmottagningen, med tillhörande provtagning. De kollar ju också upp sköldkörtelvärdena, så blir intressant att se hur de är. Mycket läkartider så här efter sommaren!
 
Avlsutar med något roligare, Hamlet och Dante trivs fruktansvärt bra tillsammans. Det är jätteroligt att se hur mycket de tycker om varandra, och hur naturligt Hamlet har fallit in i rollen som "storebror". Precis hur mysiga de är tillsammans visar nog den här bilden:
 

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0