When all is done

Den där känslan av att vara (om än tillfälligt) helt ledig, när alla uppgifter är färdigsskrivna och inlämnade, lägenheten städad och alla måsten avklarade. Den känslan är inte helt vanlig för mig, men just nu känns det så. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på istället. Eller jo, är lite pysselsugen, typ decoupage eller nåt annat kreativt, men då jag saknar något att decoupera så ägnade jag mig igår åt att börja sortera foton till årets fotobok. VIlket nog var tur, för feb-juni fanns det 599 stycken att välja bland! 
 
Annars så går jag mest runt och väntar på operationen, vill få den överstökad nu. Är inte särskilt nervös för operationen i sig, men tycker det är lite läskigt att vara själv på onsdag. Å andra sidan kommer jag väl mest sova då iaf. Imorgon följer underbara Josse med mig på alla läkarsamtal och förberedelser, och jag funderar på om jag inte ska försöka sova hemma tis-ons, känns mer lockande än att vara kvar på sjukhuset över natten...Får se vad de säger iaf.
 
Idag har vi klarat en vecka på årets kontrakt, trots en hel del frestelser. Peters arbetskamrater bjöd på hans favorittårtor, och mina hormoner skrek efter hemgjorda blåbärsbullar igår. MEN, vi stod emot båda två, och det märks ändå att det vanliga sötsuget har blivit betydligt mindre. Nu kan jag till och med känna när det är hormonellt betingat, och då ta en morot eller en kopp te istället. Kontraktet är ganska strikt, och löper ända fram till julafton! VIlket innebär att alla eventuella fester innan dess blir de svåra utmaningarna, för det är inga undantag som gäller! Belöningen om vi  (när vi!) klarat kontraktet lutar åt att bli en resa framåt våren. Kanske till Rom, Prag eööer någon annan storstad. Om det inte blir mer åt sol-och-badhållet. Ska oavsett uppdatera på bloggen hur det går för oss!

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0