För mycket av det goda och skidor

Peter och jag har känt att det återigen blivit lite för mycket av det goda. Därför har vi beslutat oss för att köra nolltolerans mot godis, snacks och läsk, med två undantag denna månaden, julafton och nyårsafton. Min plan är att fortsätta även nästa år, och hålla intaget av allt sockrigt och "snacksigt" på en minimal nivå. Idag ska jag iväg och handla lite är planen, fylla på med grönsaker och lite mejeriprodukter. Men innan dess blir det att plocka och städa en stund, medan hundarna i lugn och ro tuggar på varsitt ben. 
 
Såg precis en reklam på tv för Funäsfjällen, gissa om jag blev sugen på slalom! Tyvärr är nog mina knän för dåliga för det, men det hade varit underbart roligt. Senast jag åkte slalom var på gymnasiet. Längdskidor tvingade Peter mig att åka i skogen på Skarabergb för några år sedan. Jag är riktigt dålig på det, går väldigt långsamt. Så efter en stund fick Peter nog och svischade iväg, så stod jag där ensam mitt i skogen på svärmors skidor. Muttrande tog jag mig (väldigt) sakta hemåt igen. Peter var inte populär den gången, minst sagt :)

Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0