Roliga nyheter

Nu händer det lite saker här, Peter har fått ett 6-månadersvikariat med möjlighet till fast anställning till hösten. Dock inte här i Uppsala, utan nere i Götene! Han börjar redan den 7 januari, så det är snabba ryck. Det innebär att under våren blir det veckopendling för vår del, antingen åker han upp hit eller jag ner dit, eftersom jag måste vara kvar här i Uppsala under våren iaf. Examensterminen kan jag vid behov läsa vid Göteborgs Universitet, och om det inte blir fast anställning så behöver vi ju ha kvar vårt boende här i Uppsala. 
 
Detta firades idag med lunch på Stationen, jag åt deras ljuvligt goda fish 'n' chips, och Peter tog en dagens i form av Fläskfilémedaljong á là Bourgogne med rökt sidfläsk, getostcréme och rostade rotsaker. Gott,gott, gott! Det är andra gången vi äter där, jag tog samma som vid första besöket, det var ju så gott :) Men det är lätt ett av de bästa ställena i Uppsala. Otroligt prisvärt med högsta kvalitet på råvarorna. Vi gillar skarpt!
Nu väntar jag och pojkarna på att Peter ska komma hem, så blir det middag. Sedan ska kvällen ägnas åt keltisk litteratur. Har ett par uppgifter kvar innan jag kan ta lite julledigt. Tidigt fredag morgon åker vi ner till Västgötaland!
 
Bild på Fish 'n' chips från första besöket. Picklade sötsyrliga grönsaker, krämig currymajonnäs, dillvinäger och perfekta pommes gör det till en ev de mest välkomponerade rätter jag ätit. Känner att jag blir sugen bara av att se bilden...
 
 

Kommentarer
Postat av: Mizca

Svar: Det var en titthålsoperation ja.. men jag vet inte om dem kikade efter det du skrev! Dem fann inget som orsakade mina problem dock.. så får väl se vad som händer nu.. Just nu är magen okej, har väldigt ont i såren bara.. men inte så konstigt :D
Tack!

2013-01-20 @ 11:19:52
URL: http://www.mizca.se

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0