Måndag


Idag har jag och Hamlet utsatt oss för livsfara genom att inbilla oss att all is skulle ha försvunnit i skogen. Det hade den inte. Hamlet lekte Bambi, tassarna for åt alla håll, men han verkade lika glad för det. Jag gick inte på stigen, utan bredvid, ett steg i taget. Men så kom vi till en sträcka helt utan snö och is. Torr barmark, mossa, strålande sol och mängder av vårkänsla. Helt underbart!

Efter att ha diskuterat en kort stund kom vi fram till att 30 minuters livsfara fick räcka, och vi vände hemåt igen. Trots vackert väder och frisk luft, blev den huvudvärk jag haft sedan i lördags (därav bloggfrånvaron) mycket värre, så jag däckade ett tag i sängen, med en sympatisjuk Hamlet tätt intill. Alvedon, mörker och sömn hjälpte tillräckligt för att jag sedan skulle orka fixa lunch, städa köket och vardagsrummet. Hur det blir med de 50 sidor jag borde läsa tills imorgon får jag se. Huvudet morrar vid blotta tanken på text just nu, så det får gå som det går. Brukar kunna prata på rätt bra ändå på seminarier, utan att ha läst texterna :)
Tänkte lägga upp lite fler saker som står på önskelistan i ett senare inlägg. Håll utkik :)


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0