Muskler, bakslag och kosthållning


På fredag kommer jag få undersöka hur mina muskler mår, då högskåpet till badrummet ska leveraras någon gång mellan 11 och 13. Eftersom jag då kommer vara själv, skåpet väger ca 36 kg och de bara levererar fram till dörren, blir det alltså upp till mig att få in det i badrummet... Kan bli intressant!

Just nu håller jag på och muttrar över ett litet bakslag med hälsan, har haft lite mer ont nu en vecka, vilket har gjort att jag missat några dramatillfällen. Missar jag idag också (vilket det tyvärr lutar åt) så får jag hoppa av och läsa kursen vid ett senare tillfälle. Det är ju så att drama är ganska fysiskt av sig, vilket min kropp inte riktigt uppskattar för tillfället. Och eftersom jag har som "nyårslöfte" att lyssna mer på min kropp, och inte bara köra på tills det säger stopp, är det kanske bättre att avvakta. Ett steg i taget, och inte ett helt berg på en gång.
Däremot har jag kikat lite på vad det kommer finnas för sommarkurser, och har hittat tre stycken helt på distans som verkar riktigt lovande!

Angående bakslaget, så misstänker jag att det kan ha med kosten att göra. Har ju märkt tidigare att jag mår sämre om jag äter mycket kolhydrater, vilket det har blivit mer av senaste veckan. Så nu har jag gått tillbaka till lågkolhydratkost för att se om det ger någon effekt. Däremot tillåter jag mig själv att äta lite frukt, då det hjälper ganska bra mot det hormonella sötsuget som rätt vad det är attackerar mig.  Så nu är det bara att vänta och se om det fungerar!



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0