On the move


Gårdagen blev ganska intensiv. Vid nyckeluthämtningen var det 54 (!) nr före oss, så vi fick vänta en knapp timme innan nycklarna äntligen befann sig i min ägo. Sedan åkte jag och Henrik direkt ut till Gottsunda, och inspekterade lägenheten. Den är verkligen fruktansvärt sunkig, och det känns skönt att veta att i skrivande stund får den sig en rejäl makeover. Hoppas bara köksföretaget ringer snart och mäter köksluckorna, så vi får in dem snarast möjligast, eftersom nuvarande köksluckor höll på att falla i bitar!

När vi mätt upp hela lägenheten åkte vi tillbaka till Flogsta, mötte upp Peter, käkade och återvände sedan till lägenheten för att ta bort en del skruvar på väggarna åt tapetserarna. Fick dessutom ett samtal från Electrolux som undrade om de fick installera diskmaskinen idag, vilket vi inte direkt tackade nej till. Så när allt väl är fixat, kommer det att bli en kanonsnygg lägenhet, och det blir nog svårt att känna igen den jämfört med hur den såg ut igår!

Idag har jag beställt högskåpet till badrummet, och väntar på besked om vilken dag det kommer levereras. Får se om vi kan få in tvättskåpet från Ikea också, det finns några dumt placerade krokar som jag hoppas vi kan ta bort. Annars ska jag ägna dagen åt att städa lite här hemma, och sedan fortsätta packa, packa ocj packa!



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0