Vendetta


Alla bitar börjar falla på plats. Vardagsrum och kök är färdigtapetserade, och sovrum och hall är på gång. Diskmaskinen är färdiginstallerad i detta nu, och golven är underbart vackra. Luckorna hoppas vi att de kommer och mäter i början av nästa vecka. Vitrinskänk från Mio och de få nya möblerna från Ikea kommer hamna på sina platser tillsammans med övrigt möblemang under morgondagen. 

Eftersom mitt hjärta slår lite extra för just köket, så är det främst där jag lagt min energi. Eller, egentilgen i hela lägenheten, men just köket gö mig lite extra lycklig och varm inombords. Det enda som stör mig i min kökslycka (förutom att luckorna kanske dröjer lite) är ett stort, vitt, plastigt åbäke i form av en mikrovågsugn. Vi fick denna gigant efter Peters farmor för många år sedan, och jag kan villigt erkänna att den fyller sin funktion. MEN, den är verkligen en hiskelig klumpeduns, och jag har under alla år haft en personlig vendetta mot detta monster. Peter förstår sig inte alls på min lilla krigsföring mot mikrovågsugnar i allmänhet och monstermikors i synnerhet. Men så inbillar jag mig att han saknar mitt sinne för köks-estetik vilket skulle förklara hans accepterande av mastodont-mikron. 

Jag har nu varit på jakt efter en liten mikro, då jag kommer få vänta tills vi köper bostadsrätt innan det blir en integrerad sådan. Det finns betydligt smidigare varianter, men de är fortfarande väldigt klumpiga. Tills jag hittade the one. En mikro som är hela 6 cm mindre i bredd än den vi har nu! Och som dessutom är förvånansvärt snygg (för att vara en mikro alltså)!. Så nu avvaktar jag tills flytthelgen är avklarad, och besiktning av lägenheten så vi vet om vi måste betala något i efterhand, innan jag ser till att the one förflyttas från vilket lager den nu befinner sig på, till mitt (vårt) nya kök. Bara tanken får den där varma känslan inombords att sprida sig lite extra!
Whirlpool Max 34, finns bl a hos Netonnet och tretti.se



Kommentarer
Postat av: Evelina - Ivelajn

Håller med dig om att micros är fula! Därför har vi ingen, och inte haft medan vi bott i hyresrätt. Men nästa lgh är bostadsrätt så då blir det integrerad :)

2012-02-10 @ 15:55:34
URL: http://gurko.blogg.se/

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0