Vitaminkur


Jisses. Jag hade återigen lyckats förtränga hur det känns när min endomage sätter igång ordentligt. Igår kväll tillbringade jag större delen av tiden liggandes på rygg, med en Hamlet på magen som substitut för värmedyna. Det fungerade förvånansvärt bra, tillsammans med lite medicin då förstås.

Idag är jag därför aningens sliten, men på riktigt bra humör. Solen strålar och det är än så länge 5 plusgrader ute. Härligt! Planen från början var ett seminarium i eftermiddag, men jag får se om jag har återhämtat mig tillräckligt för att komma iväg. Fördelen är att huvudvärken är borta, så jag har gott om möjligheter att läsa litteratur idag.

Jag har också bestämt mig för att det är dags för mig och Peter att fortsätta med den vitaminkur vi påbörjade i början av året. Då körde vi Berocca, men nu tänkte vi testa Mivitotal istället. Det blir billigare i längden, och jag har bara hört positiva saker om det. Eftersom Peter numer jobbar heltid på en skola, visserligen med stora och inte små snorungar, så utsätts han för en hel del baciller. Vilket innebär att jag utsätts för dem också. Med tanke på mitt sagolikt starka immunförsvar, så är det lika bra att börja förebygga på en gång.

Om jag mår bättre under dagen idag, så hoppas jag orka iväg en sväng till stan imorgon. Ska låna en bok på biblioteket och leta efter en fin bukett tulpaner. Och beställa ny medicin, eftersom den ta slut om några dagar.
Förresten... Idag är det bara en vecka tills jag fyller år! :)


Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0