Det där med hormoner...


Hormoner är inte att leka med, det kan jag lugnt konstatera efter en hel höst med extra tillskott av sådana, och nu en ny variant sedan några veckor tillbaka. Som tur är har det inte varit så farliga biverkningar som det hade kunnat vara. Jag har till exempel inte alls varit ilsken, lättretlig och förbannad av mig. Istället har jag rätt vad det är känt mig lite låg, och jag har plötsligt fått väldigt lätt för att gråta. För minsta lilla. Inte för att jag faktiskt blir ledsen, utan för att den där hundvalpen är ju så förbaskat söt, eller vad starkt av den där mannen att klara av sin brors död, eller fy vad världen är full av orättvisor, eller oj vilka söta små bebisar som skrattar och kryper omkring... Ja, ni förstår vad jag menar.

I tisdags var det just en sådan där hormonell dag. Förutom att jag blev tårögd för minsta lilla, så satte det där sötsuget in också. Efter en god middag med lax, så gav jag till slut upp försöken att stå emot, och vi tog oss en film- och myskväll bara sådär. Mitt krav på film var att jag ville ha en snyftare, till slut hyrde vi "Hachiko", och jisses vad jag grät. Till och med Peter hade till slut tårar i ögonen, så ur snyftsynpunkt var det väldigt lyckat! 


Förberett för filmmys!



Kommentarer

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0