Inför 2012


Första dagen av 2012 går mot sitt slut. Ännu en början, med oändliga möjligheter som ligger och väntar. Jag har höga förväntningar på det här året, inte minst med tanke på hur halva 2011 blev. Det ser än så länge lovande ut, då jag fått ny tid på Endometrioscentrum redan den 9 januari. Hoppas få möjlighet att diskutera med en bra läkare, och att han sätter in en behandling som fungerar. Så länge jag får hjälp att bli smärtfrisk och få fungera normalt, fixar jag resten!

Förutom ur sjukdomsperspektivet, så förväntar jag mig ett spännande och händelserikt år, med avstamp i flytten om en månad. Ja, det är bara en månad kvar, vilket känns smått osannolikt. Vi har båda börjat förstå det nu, och ser fram emot nya lägenheten något enormt. Vi har till och med köpt vår första nya inredning till den!

Det blir en intensiv andra hälft av vårterminen för min del, och planen är att vara helt färdig i mitten av höstterminen. Bryr mig inte om någon examensceremoni då det tyvärr blir väldigt opersonligt, men en hejdundrande fest ska det bli när jag väl är färdig!

På tal om fest, så har vi nu bestämt datum för vår "25+25= 50-talsfest", och ska skicka ut inbjudningar inom den närmsta framtiden. Det gäller att vara ute i god tid om så många som möjligt ska kunna komma, och eftersom vi har en flytt att ordna innan också.

Jag förväntar mig också att jag senast den 31 december i år ska ha ett litet rosa plastkort i min plånbok. Planen är att köra intensivt några veckor till sommaren, eftersom allt runt omkring redan är avklarat. I år ska körkortet bli mitt!

Jag hoppas också få möjligheten att sommarjobba, men det hänger på hur bra kommande behandling fungerar också, så det är i skrivande stund enbart en förhoppning, och inte en förväntning :)

Vi hoppas båda två att kunna ge Hamlet en lillebror till sommaren, men det hänger på tid, plats och möjlighet, samt om vi hittar "rätt" valp. Nu när vi kommer ha en trädgård och bo på bottenvåning kan inte rumsrenhetsträning vara smidigare.

Vi hoppas att Peter ska få fast anställning under året, helst någonstans här omkring då vi gärna vill bli kvar i Uppsala ett tag till.

I övrigt så ser vi med spänning fram emot vad 2012 har att erbjuda, och är beredda att tackla vad som än väljer att hända oss!
Gott Nytt År på er!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja, visst känns 2012 som ett toppår:)

Men nej, uppsala är fööööör långt bort! Kom närmare snart <3

2012-01-03 @ 23:25:32
URL: http://alex2a.wordpress.com

Lämna tassavtryck ;o) :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0